Podczas gdy konkurencja redukowała zatrudnienie w czasie pandemii Covid-19, firma MARKOS wykorzystała obostrzenia sanitarne i popularność turystyki wodnej, zwiększając liczbę pracowników oraz produkcję łodzi. Dziś 52% sprzedaży stanowią umowy zawierane z klientami zagranicznymi z Niemiec, Holandii, Finlandii czy Francji.
Firma jest producentem wyrobów kompozytowych do produkcji jachtów, łodzi i elementów elektrowni wiatrowych. Wykonuje również bardziej zaawansowane projekty jak budowa osłon dźwiękochłonnych. Z kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wyszła obronną ręką. W 2021 roku MARKOS wyprodukował na rynek holenderski 261 łodzi, co stanowiło 30% całej produkcji i było rekordowym wynikiem w historii firmy.
O powstaniu firmy, drodze do sukcesu oraz o tym jak utrzymać wysoki poziom firmy i jakość produktów przez 30 lat działalności, a także o budowaniu silnej i stabilnej marki – opowiada prezes firmy.
Zapraszamy do przeczytania rozmowy Marcina Wandałowskiego z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową z prezesem zarządu firmy Markos – Cezarym Koseckim na stronie Pomorskiego Przeglądu Gospodarczego